Active preporučuje: Alicia


Alicia je sedmi studijski album planetarno popularne američke pjevačice i kantautorice Alicije Keys. Na njemu se nalazi petnaest pjesama u kojima Keys pjeva o univerzalnosti ljubavi, inkluzivnosti, pronalasku sebe i svoje unutrašnje snage, te nepravdi i diskriminaciji koja se sistematično sprovodi nad Afroamerikancima. Album je zvanično objavljen 18. septembra 2020. godine. S obzirom na teme o kojima pjeva i veću slobodu u eksperimentiranju s različitim žanrovima (i muzičarima), čini se kako Keys slavi svoje duhovno putovanje koje joj je donijelo slobodu i mir.

Keys je prisutna na muzičkoj sceni već gotovo dvadeset godina, a njeni raskošni talent i jedinstvena pojava potvrđeni su i nagrađeni s petnaest Grammy nagrada. Sjedeći za svojim klavirom i pjevajući iz dubine srca, Keys nas je navikla na savršeno uvježbane izvedbe. No, nešto se promijenilo 2016. godine, kad je prestala nositi šminku i počela govoriti o radu na sebi, iznutra. Javnost je uglavnom bila zainteresovana za ovaj prvi (i vidljiviji) dio njene promjene, ne shvatajući da je to bio samo rezultat svega što se desilo i promijenilo u njoj samoj.

Da bismo shvatili značenje njenog sedmog studijskog albuma, treba znati da je Keys morala prevazići vlastite nesigurnosti i ponovno otkriti svoj glas. Iako se izvana činilo kako je sigurna u sve što radi i dijeli s cijelim svijetom, Keys je bila izgubljena. Osjećajući se nevoljeno (jer njen tata nikada nije bio prisutan) i kao da ne pripada, morala se boriti sa slavom i svim onim što ona donosi. Želeći se svidjeti i udovoljiti svima oko sebe, prestala je misliti svojom glavom i osjećati svojim srcem.

Put natrag do sebe bio je dugotrajan, ali u konačnici nagrađen. Propitujući i osvještavajući svoje lične traume i demone, izmirila se sa svakim dijelom sebe, i prihvatila se u cjelosti. Zbog toga je, bez imalo zadrške ili stida ili skromnosti, nazvala svoj novi album po sebi.

Prva pjesma na albumu je Truth Without Love kroz koju se provlače ljubav, mržnja, iluzije. Ljudi imaju potrebu zahtijevati puno, pokušavati prilagoditi priču onako kako im najviše odgovara, i uzimati empatiju i nadu kao znak slabosti. Kako Keys objašnjava, moguće je istovremeno biti pun razumijevanja i ljubavi za druge, ali i uspostaviti jasne granice s njima. Kad shvatiš koliko si jak, šta donosiš i koliko vrijediš, tad možeš jasno i glasno odbiti da te bilo ko uzima zdravo za gotovo.

Druga po redu je Time Machine, nostalgična i futuristička pjesma koja predstavlja zanimljiv spoj pop-a, funka i R&B-a. U jednom dijelu, Keys pjeva: ‘Bojimo se onoga što jesmo i što bismo mogli biti‘. I zaista, možda se više od bilo čega bojimo baš svoje veličine. Možda se bojimo onog dijela sebe koji ustvari može uspjeti i ostvariti sve ono o čemu sanjamo. Keys nas podsjeća da je potrebno hrabrosti da slijedimo svoje snove i uzmemo nekoliko trenutaka samo za sebe. No, jednom kad uspijemo izaći iz svojih glava i odvažimo se pokazati svoju veličinu – tad ćemo pronaći ljepotu u svemu.

Authors of Forever je pjesma koja govori o tome da budemo dobri prema sebi, da budemo spremni da učimo više o sebi, da budemo hrabri da dijelimo sebe malo više s drugima. Život je prilika koju smo dobili, a iskoristiti je se može ako, upoznavši same sebe, damo značenje i nama samima i onome što radimo. Stihovi nas umiruju i poručuju nam da je sve u redu bez obzira na to gdje smo u životu i koliko smo, od onoga što smo zamislili, stvarno i postigli.

Wasted Energy je četvrta pjesma na albumu na kojoj se pojavljuje i gostuje tanzanijski umjetnik Diamond Platnumz. Spoj R&B-a i reaggea popraćen je stihovima koji govore o nesretnom završetku velike ljubavi – nakon prvotnog žara i strasti, mnogi parovi upadnu u rutinu i prestanu se truditi jedni oko drugih. Uloživši vrijeme i trud i ljubav, a dobivši zauzvrat malo ili ništa, pitamo se zašto smo ostali toliko dugo. U tom smislu, pjesma je podsjetnik na to da mudrije biramo kome ćemo pokloniti svoje vrijeme.

Underdog je pjesma posvećena svima onima za koje društvo već unaprijed predskaže propast i neuspjeh. Poput neke molitve, stihovi pjesme nas podsjećaju na to koliko smo ustvari otporni i u kojoj mjeri možemo prkositi „podijeljenim kartama“ (ili životnim okolnostima u kojima smo rođeni). Bez obzira na izglede koje imamo, moguće je razbiti okove, dignuti se i prevazići krizu i očaj, te ostvariti svoje snove.

Šesta pjesma na albumu je Three Hour Drive na kojoj se zajedno s Keys pojavljuje mladi britanski muzičar i producent Sampha. Suzdržano suglasje i utišani ritam podsjećaju nas na vožnju autocestom usred noći ili na posljednje odsjaje sunca koje zalazi. Osjećaj prolaznosti i samoće prožimaju nas dok slušamo stihove koji govore o potrazi za izgubljenom ljubavi.

Na sedmoj pjesmi, Me x 7, pojavljuje se i Tierra Whack, novo lice na američkoj rap sceni. Poruka pjesme je jasna i veoma direktna – bez obzira na to koliko nekoga volimo i želimo mu pružiti svijet, ne treba zaboraviti niti izgubiti sebe. Jer, treba živjeti za sebe, ne za druge.

Show Me Love je osma pjesma s albuma na kojoj gostuje Miguel, američki pjevač, kantautor i glumac. Otpjevani stihovi nam govore da je važno naučiti pokazivati ljubav, jer je ona oslobađajuća i spasonosna. Posebno je zanimljiv video spot za ovu pjesmu jer se u njemu, pomoću raspršene vode i boje, prikazuju kušnje i nevolje, te ljepota i moć koju ljubav ima i nosi sa sobom.  

So Done je pjesma u kojoj se pojavljuje Khalid, američki muzičar i kantautor, a koja govori o tome da je važno pustiti sve ono što nam ne odgovara i što na sprečava budemo što jesmo. Svi sumnjamo u sebe, i svi se u nekoj mjeri i u nekom trenutku u životu prilagođavamo drugima i njihovim očekivanjima. S obzirom na to da je teško održavati sliku koju su drugi stvorili o nama, treba prestati živjeti za druge i treba živjeti slobodno. Treba prestati suzdržavati samog sebe, svoj sjaj i svoje sposobnosti. Tek tada će nestati usamljenost, frustracije, i okovi koji su nas bili svezali i gušili.

Gramercy Park, deveta pjesma na albumu, predstavlja spoj folka i R&B-a. Ta iskrena i topla pjesma ponovno nas podsjeća da ne treba zaboraviti sebe čak i onda kad volimo snažno i duboko. I ne primjećujući i radeći to iz najbolje namjere, često se u vezama trudimo pokazati koliko nam je stalo do druge osobe povinujući se svakoj njenoj želji, zahtjevu, prijedlogu. No, negdje usput, popuštajući i „prodajući“ dijelove sebe, više ne možemo da se prepoznamo. Konačno, javi se bolno saznanje da ta druga osoba ne voli nas, nego projekciju nas samih koju smo odlučili pokazati joj.

Love Looks Better je pop-soul pjesma o bezuslovnoj ljubavi koja kaže da je vrijeme da stvarno i istinski budemo tu jedni za druge. Iako silno želimo pripadati nekome, sve će postati isprazno ako shvatimo da smo sami iako smo u paru. Osim toga, isto vrijedi i za sve druge odnose koje imamo s ljudima oko sebe – život je kratak i ne treba ga provesti trčeći okolo i pokušavajući učiniti sve i odmah. Treba znati stati, biti u trenutku, i zaista osjetiti povezanost koju imamo s bližnjima i voljenima.  

You Save Me je moćna pjesma na kojoj je Keys ugostila Snoh Aalegru, švedsku pjevačicu i kantautoricu. Ova balada slavi svaku onu osobu koja je u našem životu, a koje je uvijek tu. U dobru i zlu. Oni nas podižu, navijaju za nas, vjeruju u nas. Zar onda nije važno biti ranjiv i priznati im koliko nam znače i koliko nam snage daju? Često se odlučujemo fokusirati samo na ono što je loše u našim životima, a ova nas pjesma podsjeća da se samo treba osvrnuti oko sebe da bismo razumjeli da imamo toliko toga zbog čega treba biti zahvalan i skroman.

Jill Scott je trinaesta pjesma na albumu koja predstavlja omaž poznatoj američkoj R&B pjevačici Jill Scott. Stihovi i melodija odašiljaju čistu radost i sigurnost vedrih trenutaka provedenih u ljubavi. Mnogo puta ljubav koju osjećamo pokušavamo zatomiti ili skriti, a pjesma nas podsjeća da treba pronaći samopouzdanja i slaviti pokazivanje ljubavi – najljepšeg i najtoplijeg osjećaja koji nas može preplaviti.  

Perfect Way to Die je pjesma posvećena svim Afroamerikancima koji su prerano skončali zbog brutalnosti američke policije. Stotine godina tuge i nepravde uhvaćeni su u stihovima pjesme koji pjevaju o bolu i očaju majke čiji je sin ubijen, a za čije ubistvo neće odgovarati niko. Naslov je ironična igra riječi, jer ne postoji savršen način da se umre. Posmatrajući svijet kroz oči majke koja je izgubila dijete, možemo bolje razumjeti svo ludilo i besmislenost mržnje.

Good Job je posljednja pjesma na albumu koja nas ohrabruje i govori nam da, u ovom haotičnom i dinamičnom svijetu, nastavimo boriti se i ići naprijed. Mnogo je onih koji rade puno, balansiraju puno stvari odjednom, imaju osjećaj da se jedva drže, a niko im nikad ne kaže da rade dobar posao. Keys pjeva upravo njima i tako odaje im priznanje.

Sigurna u sebe, svoj talenat i svoju snagu, Keys nam kroz cijeli album ponavlja da treba najprije upoznati i zavoljeti sebe. Tada ćemo moći uspostaviti zdrave granice u svojim odnosima, prepoznati šta je ono što nam ne treba, i slaviti ono što imamo. Alicia je album koji nas ohrabruje da budemo što jesmo, bez izgovora i straha. Uvijek.

Izvor: Apple Music ‘ALICIA’ Interview.

Foto: Variety.

Oznake članka:

Tvoj stav

Ostavi komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena zajedno sa komentarom.Potrebna polja su označena sa zvjezdicom(*)



RadiYo Active

Šta svira?

Title

Artist