Poznata postmoderna fotografkinja – Cindy Sherman

Written by on 19/11/2017

Jedna od najutjecajnijih postmodernih fotografa, Cindy Sherman, rođena je 19. januara 1954. godine u New Jearsy. Ona je najpoznatija po svojim konceptualnim portretima. Studirala je slikarstvo na državnom BuffaloState univerzitetu (1972–1976).

Njezino stvaralaštvo se dovodi u vezu sa pop kulturom, konceptualnom umjetnošću, feminizmom, poststrukturalizmom ili postmodernom. Unatoč tome što je kritičari opisuju kao jednu od nekoliko najznačajnijih postmodernih fotografa koja se sa svojim konceptualnim portretima redefinisala fotografiju i njenu repeciju u savremenoj vizuelnoj kulturi, ona sebene doživljava kao fotografa nego kao umjetnicu koja koristi fotografiju kao mediju.

Koristeći kolaž, montažu i citate, Sherman stvara, kako je to definisao Miško Šuvaković „fotografske predstave“ ili „fotografske radove“, tj. “vizuelne alegorije prikazivanja vizuelnih, historijskih i medijskih kodova savremenih ili historijski arhiviranih predstava tijela”.

Još u maju 1999. godine, na osnovu istraživanja ARTnews magazina, Sherman je bila uvrštena među 25 najutjecajnijih umjetnika 20. stoljeća, skupa sa imenima kao što su Mone, Mondrijan, Dišan, Men Rej, Pikaso, Maljević, Matis, Vorhol, Polok, Džef Kuns ili Nam Jun Paik.Pored toga, ona je jedna od najskupljih živih umjetnica. Njene fotografije Bez naslova #153 iz 1985. i Bez naslova #96 iz 1981. godine, su bile prodate na aukcijama 2010. i 2011. Godine za 2.7 odnosno 3.9 miliona dolara.

Pažnju javnosti privlači od samog početka bavljenja umjetnošću, počevši od serije 69 crno – bijelih fotografija, ciklusom  Filmski kadrovi bez naslova (Untitled Film Stills, 1977-1980). Ovdje se pojavljuje kao karakter izmišljenog filma. Zbog ovakvih režiranih situacija, mnogi će njezine fotografije kasnije doživljavati kao dijelove filma.


RadiYo Active

Current track

Title

Artist