Intervju sa Alenom Džindom
Written by radiodjeca on 24/08/2018
Visoko je poznato kao grad koji predstavlja mnoge pozitivne stvari, a sigurno je da je umjetnost pri samom vrhu liste. Za to se brinu mnogi visočki umjetnici, a među njima je i Alen Džindo. Alen je jedan od onih koji su prve velike korake na putu ka uspjehu obavili upravo u svom rodnom gradu. 31. augusta, od 20:00h, u Zavičajnom muzeju nas očekuje Alenova izložba “Mobili”, a organizatori MMS-a su pripremili još nešto: umjetnički performans balerine Tamare Ljubičić.
Džindo će, u sklopu festivala, održati i radionicu pod nazivom “Moja prva skulptura”. Radionica će se održati 31. augusta s početkom od 11h, u Galeriji “Likum ‘76.”. Mališani svih uzrasta su dobrodošli!
O izložbi, dječijoj radionici, umjetnosti i mnogim drugim temama, za visoko.co.ba Alen Džindo:
Alene, kažite nam nešto više o izložbi koju ćete predstaviti na MMS-u.
-Izložba kojom se predstavljam u sklopu MMS festivala je konceptualnog tipa. Koncept se sastoji od crteža osnove svih likovnih medija, skulpture tzv. “mobila” – savremeni tip salonske multimedijalne forme prevedene u 3d formu koja se multiplicira pomoću svjetla i sjene, i od statičkog pravi mobilan prostor. Postavljeni radovi (postavka) su odabrani smišljeno da se uklope u prostor i naprave nadrealan ambijent. Neki su izlagani na samostalnim izložbama prošle godine u Galeriji “Likum ‘76.” i izložbeno-izlagačkom salonu u Brčkom. Neki od radova su dorađeni jer to zahtijeva prostor i ambijent, a neki su i novi jer ciklus jos nije zaokružen.
Gdje pronalazite inspiraciju za Vaša djela?
-Većina vajarskih djela tematski je vezana za anatomsko figuralne forme. Inspiraciju nalazim u pokretu u koje mi se idealno uklapaju plesno-baletne scene, muzike i bicikala. Sve sinomimi života jer energija, kretanje, putovanja, nove spoznaje predstavljaju sinonim života.
Kakav je Vaš stav o MMS festivalu? Smatrate li da je jedan ovakav događaj potreban Visokom?
-Pristao sam da budem dio priče MMS-a zbog toga što je to skup mladih energicnih entuzijasta, koji se trude da svojim doprinosom gradu ponude nešto novo i originalno. Nadam se da će i društvena zajednica prepoznati ogroman trud koji ulažu i da će festival preći u tradiciju i iz godine u godinu biti što bolji i sadržajniji. Da bi se to desilo potrebna je podrška, pogledajte historiju umjetnosti: sve značajne građevine, muzeji, galerije, koje danas čine svjetski kultuloroški značaj, su imale ogromnu podršku sistema, kraljeva, papa, mecena i danas donose ogromne prihode. Pa jedan Luvr u Parizu ima veće prihode od naših uglednih firmi!
Kakvu povratnu informaciju povodom Vaše izložbe očekujete od svojih sugrađana? Nosi li veću odgovornost predstavljanje radova u rodnom gradu?
-Ono što očekujem je dobra posjećenost jer Visoko ima publiku za bilo koji vid kulturnih događaja. Drago mi je što ću svojim sugrađanima predstaviti svoj rad i normalno je imati malo pozitivne treme. Iz ranijih iskustava znam da su mi izložbe bile dobro posjećene i nemam problem s tim, a nadam se da će i sad biti tako. Ova postavka kasnije ide za Tuzlu, a planirano je i u Gradsku galeriju Šabac u Srbiji. Zato mi je posebno zadovoljstvo predstaviti je mojim sugrađanima!
Učesnik ste mnogobrojnih likovnih kolonija, a proteklog vikenda ste učestvovali na još jednoj, možete li nam reći nešto više o tome?
-Da, nedavno sam boravio na internacionalnim kolonijama u Trebinju, Goraždu i Tešnju. To je odličan vid simpozijuma – radionica gdje umjetnici iz raznih krajeva razmjenjuju iskustva, prave konekcije iz kojih se, ponekad, desi neki projekat. Naš problem je to što ovakvi događaji nemaju podršku jer se kod nas, nažalost, većina ”kulturnih” dešavanja dešava tokom ljeta, u sklopu nekih vašara koji traju po 5-6 dana. Nažalost, većina tih događaja je čist amaterizam, kič, relativna praznina.
Mora se podvući crta reprezentativne kulture koja mora da živi i cirkuliše konstantno, potreban je sistem kao i za svaku oblast. Zar mislite da bi Velaskez, Rembrant, Mikelanđelo, David, pa i neki umjetnici s prostora bivše države, poput Berbera, bili to što jesu da sistem nije stajao iza njih?! Pitam se da li bi bili to što jesu da startuju u ovo vrijeme kvazi kulture.. Srećom, Visoko ima kulturnu nit koja se provlači tokom godine, ali plašim se da će se i entuzijasti zasititi.. to ne bi bilo dobro, zato ove projekte, poput MMS-a, i ljude sa idejama treba maksimalno podržati!
U sklopu MMS-a održat ćete i radionicu “Moja prva skulptura”. Šta će naši najmlađi moći naučiti na toj radionici?
-Radionica će biti kreativno-edukativnog tipa. Djeca će naučiti osnove likovnog izraza, crtež kao pojam vrste linija. Ovisno od uzrasta neki će naučiti, a neki ponoviti osnovne i sekundarne komplementarne boje, kao temelj likovne kulture.
Napravite anketu i pitajte ljude šta je komplementarno plavoj, žutoj, ljubičastoj; bojim se da bi rezultati bili tragični. To je i logično jer 1 čas muzičke i likovne kulture u osnovnim školama ne može ni napraviti od nas neku kulturološku naciju, a o kriterijima ocjenjivanja je apsurdno pričati. Za rezultat imate to da se svako danas naziva umjetnikom, muzičarom, što je katastrofalno.. Kulturu serviraju mediji koji su, nažalost, oličenje kiča, šunda, kvazi kulture. Čast izuzecima, naravno! A škola s tim fondom časova je skoro pa nemoćna odraditi svoj dio posla. Zato sam prihvatio da radimo neki vid radionice, mada je sve to kap u moru bez sistemskih rješenja.
Prijave za dječiju radionicu se mogu poslati na mail: mms.festival.visoko@gmail.com, sa sljedećim podacima: ime i prezime, broj telefona roditelja/staratelja, dob djeteta ili na prijavni obrazac: Prijava za dječiju radionicu
Izvor: http://visoko.co.ba/alen-dzindo-visoko-ima-dobru-publiku-za-bilo-koji-vid-kulturnih-dogadjaja/